Jak nauczyć dziecko mówić „Dziękuję” z entuzjazmem?
Z tego wpisu dowiesz się jak bezwysiłkowo (bajką i tańcem wychowańcem), w 3 prostych krokach stworzyć u dziecka i w grupie dzieci nawyk mówienia „Dziękuję”. Pobierzesz za darmo kolorowankę oraz poznasz dodatkowe zabawy, które wspomogą dziecko w procesie „nasiąkania” nawykiem dziękowania.
Pamiętaj, że linki z zabawami dla dzieci są aktywne po wykupieniu dostępu (możesz to zrobić tutaj). Kolorowankę i możesz bezpłatnie zamówić tutaj. Po sfinalizowaniu bezpłatnego zamówienia, pomoce wychowawcze znajdziesz w „Plikach do pobrania” na swoim koncie fifiDance tutaj.
3 kroki do stworzenia u dziecka nawyku mówienia „Dziękuję” z entuzjazmem:
1. Włącz dziecku bajkę „Jak motyl stał się królem łąki” tutaj. Zaraz po bajce włączy się Taniec Wychowaniec.
2. Włączaj dziecku bajkę lub sam Taniec Wychowaniec „Czuję dziękuję” jak najczęściej (tutaj jest taniec), najlepiej kilka razy w ciągu dnia (prawdopodobnie dziecko samo będzie Cię o to prosiło).
3. Wydrukuj kolorowankę z Motylem bohaterem bajki (możesz bezpłatnie zamówić tutaj) i daj ją dziecku do pokolorowania. W trakcie kolorowania włącz bajkę lub taniec na telefonie (tylko dźwięk). Pokolorowanego Motyla powieś w widocznym miejscu.
Kiedy spodziewać się efektów i jak je utrwalić?
Już po tygodniu codziennych zabaw z bajkami i tańcami (zazwyczaj szybciej) ciesz się pierwszymi efektami. Twoje dziecko zaczyna mówić „Dziękuję” z entuzjazmem.
Włączaj bajkę, taniec lub samą piosenkę (teledysk bez podglądu) minimum dwa razy w tygodniu żeby nawyk mówienia „Dziękuję” z entuzjazmem dobrze się „zakorzenił” u dziecka.
Pomysły na wspólne zabawy dzieci i dorosłych na mówienie „Dziękuję”
Jeżeli chcesz dodatkowo wesprzeć dziecko i dobrze się bawić to:
- zatańcz razem z dzieckiem „Czuję dziękuję”
- poproś żeby dziecko opowiedziało Ci bajkę „Jak motyl stał się królem łąki”
- zapytaj dziecko „Po co Motyl mówi dziękuję?”
- pokoloruj swojego Motyla razem z dzieckiem
- poproś dziecko żeby dziecko nauczyło swoją ulubioną maskotkę tego czego dowiedziało się w bajce
- jeżeli dziecko na to pozwoli, użycz maskotce swojego głosu i poruszaj nią w trakcie kiedy dziecko jest nauczycielem
- na zmianę dziękujcie sobie za dowolny drobiazg. Jeżeli dziecko ma trudności z wymyślaniem powiedz, że może powtarzać Twoje propozycje. Dziękujcie sobie za to jak pięknie siedzicie lub jak artystycznie siedzicie, za zgodną zabawę, za słuchanie z uwagą, za cudowną pracowitość, za lubienie muzyki i tańca, za lubienie wspólnej zabawy, za wdzięczność i radość, za umiejętność współpracy, za umycie rączek, za odniesienie, za przyniesienie, za sytuacje z przeszłości…
- jak wyćwiczysz dziecko podczas wcześniejszej zabawy, rób dziecku wyzwania (zapowiedziane wcześniej). Powiedz dziecku, że sprawdzisz ile podziękowań wymyśli w ciągu 15 sekund. Dopinguj, licz i nie pozwól dziecku przekroczyć czasu. Ma czuć niedosyt.
Możesz dziękować dziecku nawet za to, że podzieliło się z Tobą informacją mówiąc „Dziękuję, że mi to powiedziałeś”.
Potrzebujesz dodatkowych podpowiedzi?
Jeżeli chcesz dopytać się o tworzenie u dziecka nawyku mówienia „Dziękuję” z entuzjazmem lub jeżeli chcesz podzielić się wrażeniami z wprowadzania nawyku u dziecka, dzwoń lub pisz bezpośrednio do mnie. Chętnie pomogę i dowiem się jak zabawy działają na Twoje dziecko. Radosław Suszka 600-234-264 [email protected]
Teraz przyszedł czas na zabawę z kolejnym nawykiem
Jak nauczyć dziecko mówić „Dzień dobry” bez przypominania? (tutaj)
Jak nauczyć dziecko myć ręce z przyjemnością nie tylko przed jedzeniem? (tutaj)
Lista wszystkich nawyków tworzonych w zabawie z fifiDance (tutaj)
Tags: Agnieszka Chartanowicz bezwysiłkowe wychowaniie Dyscyplina bez nakazów dzieci mówią dziękuję fifidance nauka mówienia dziękuję Tańce wychowańce wychowanie przez zabawę zabawa na mycie rąk